Direktlänk till inlägg 16 mars 2015

Dags att röra på fläsket?!

Av Malin Sjödin - 16 mars 2015 18:42

Jahaja nu är våren här och snön smälter som tusan fast än så kan det komma snö vilket det säkerligen lär göra för eller senare😁 men solen är otroligt varm och skön på dagarna. 

I torsdags fyllde näst äldsta barnet Moa 8 år och hon fick så klart många paket och uppvaktning på morgonen men hon är ju inte så mycket för sötsaker så jag gjorde iordning en ostbricka med bla mögelost istället så hon blev överlycklig😊

I lördags kom Lummis och Lars hit och då hade även Moa kalas med sina tjejkompisar👍 på kvällen var jag chaufför åt Lummis och Lars som skulle på fest till Ljusdal, hämtade dom vid ett på natten så i söndags var vi lagomt trötta☺️ 

Nu på lördag blir Lyndon 8 veckor så jag hade ju tänkt att det är dags att börja träna nu så kroppen blir lite tajtare innan sommaren och bikinisäsongen startar, har knåpat ihop ett litet pass som jag kan köra här hemma och det ska jag väl försöka lyckas några dagar i veckan iallafall😊 men jag har ju tappat 12 kg sen Lyndon föddes så just vikten är väl inte något som jag behöver tänka på längre men som sagt att bli spänstig igen vore kanon. 

Tänkte försöka orka åka iväg till Ljusdal nån dag den här veckan och införskaffa ett gäng fingervantar till barnen då vintervantarna börjar bli för varma nu, nu är ju jobbigaste tiden för man vet inte riktigt hur man ska klä barnen, vinterkläder eller galonisar? Är liksom olika temp från dag till dag och kallt på morgonen men tok varmt på dagen Men snart igen så är det bara jackor som gäller igen och gud vad skönt att få tvätta och hänga bort alla vinterkläder och få massor med plats i hallen igen☺️ 

Förut var Lyndon gnällig och ville inte riktigt somna så jag klädde på honom hans overall och satte han i bilbarnstolen men jag behövde inte gå ut till bilen för han som så fort jag knäppte fast han i stolen😃 alla knep är bra utom dom dåliga och man lär sig eftersom vad som funkar. 

Kanske det är dags att servera lite kvällsfika nu innan farmen börjar för sen är det godnatt för barnen iallafall😉 

tack och hej/Fislisa

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Sjödin - 8 mars 2015 19:57

Nu känns det verkligen att våren är på väg, det smälter och töar otroligt mycket så snart är gården bar😊 MEN med vår kommer ju allt detta förbaskade slask, grus och skräp som dras med in så hallen blir full av allt sånt och ja speciellt när m...

Av Malin Sjödin - 3 mars 2015 18:50

Kände att det var hundra år sedan jag bloggade och kanske ingen vill läsa vad jag skriver men jag tänkte väl mest rikta in mig på min roll som mamma här😊  Jaha hur ska man börja?! Jag har ju nästan nyss fått min andra son och det är nummer ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards